Jak sestavit armádu Capitolu
Autor: : Michal (Alakai)
„Honem makejte, přesuňte se k jižnímu valu, ať už jste tam. Hej ty tam co tu děláš okamžitě se hlas u Briga, jo ty s tebou mluvím.“ Ozýval se drsný hlas seržanta, který rychle připravoval jednotky k boji. Protivník se blížil a boj to určitě nebude snadný, Bauhaus má k dispozici moderní zbraně, obrněné stroje a to je dost slušná výhoda, pomyslel si. Ještě že tu mám pár lovců s rotačními kulomety, ti by se měli o vulkány snad postarat, jen abych věděl kde zrovna ty zatracené mašiny jsou.
Vše bylo připraveno, lovci tanků čekali u přepravníků KA 67, které by je v případě potřeby okamžitě dokázaly přesunout na bojiště, kde je zrovna bude nejvíce třeba. Pěchota zaujala obranné pozice a jednotky hraničářů se pohybovaly někde v terénu, kde svými rychlými přesuny a partizánským způsobem boje měli co nejvíce oslabit protivníka, než se dostane k hlavní obranné linii.
Kapitol je korporace, ke které se dostanete už díky základního balení, ale bohužel také je zatím nejméně využívanou korporací aspoň podle toho co jsem vypozoroval na různých internetových stránkách (zdroj- www.hraj.cz, www.mutantchronicles.cz, www.chaotit.cz)
Jednotky, které Kapitol využívá by se daly rozdělit do 3 odvětví, jednou jsou rychlé letecké jednotky se slabšími útoky, druhou jsou jednotky pěchoty, které vynikají vysokou útočností a třetí jsou hraničáři, kteří fungují hlavně na bonusech, které si navzájem přidávají.
Tato strategie se skládá hlavně z létajících jednotek, můžete je však doplnit o jakoukoliv jinou jednotku a získat tak další možnosti využití. Základem jsou pouze 4 jednotky a 2 karty rozkazů.
Všechny používané jednotky mají schopnost uhýbaní, která jim dává velkou výhodu proti jednotkám jež využívají převážně žluté kostky. Bohužel však také mají tyto jednotky dost slabé útoky a proto zde je karta rozkazu smrtící koordinace, díky které spojíte útoky jednotek v jeden a zesílíte tak svou palebnou sílu.
Pomocí schopnosti létání a výhody rychlých přesunů dokážete už v prvním tahu obsadit minimálně 3 vítězné oblasti a získat si tak náskok bodů, což by měl být základ této strategie – vyhýbat se boji a pomocí rychlých přesunů zvítězit na body z vítězných oblastí.
Díky hrdiny smrtizvěstů se jednotky dokáží přesunovat ještě rychleji a pokud tuto strategii obohatíte o nějakého silného střelce, který využije transportních schopností KA67, nebude to jen o tom jak se dokážete přesunovat na mapě, ale také o zabíjení protivníka.
V této strategii používáme jednotky silné na střelbu ať počtem kostek, které využívají, tak možností útočit vícekrát v tahu, nebo různými globálními útoky.
V této strategii sice nepoužíváme žádné rychlé jednotky, proto si všechny body budeme muset poctivě vybojovat a na nějaký náskok ze začátku spoléhat nemůžeme, ale zato mají skoro všechny naše jednotky 3 a více životů a vždy nějakou silnou schopnost do útoku. Třeba na skupinky protivníkových jednotek tu máme hned 2 specialisty, kteří dokáží přidělovat stejné zranění jednotce nebo jednotkám, které sousedí s cílem našeho útoku či se samotným útočníkem. Další hodně silnou jednotkou je zde i Lovec tanků, který díky své výhodě proti dvouhexovým jednotkám a pomocí karty rozkazu radiové nahlášení cíle umí být hodně smrtící.
A asi nejsilnějším článkem této strategie je samotný Micht Hunter, který nejen že dokáže sundat žeton rozkazu z vaší jednotky a tak ji budete moct aktivovat znovu v tomto kole, ale také dokáže odstranit i žeton zranění což určitě taky není k zahození.
Zde je důležité využití bonusů, které si hraničáři dávají navzájem. Do budoucna jen upozorním že hraničáři si přidávají jen vlastním jednotkám a i Bauhaus má jednotky hraničářů, tedy pro kombinované armády Kapitolu a Bauhausu to nemusí být špatná volba.
Strategie jak už jsem psal je založena hlavně na bonusech , které si hraničáři dávají navzájem a proto je třeba jednotky držet u sebe. Pokud to dokážete můžete se těšit na jednotky, které budou mít pohyb až 8 hexů a na střelbu budou používat o 4 zelené kostky navíc. Navíc obě jednotky mají přesnost +2 a víc, tedy krásný dostřel a hraničář velitel vám v případě nouze dokáže vrátit kartu rozkazu zpět do hry.
Můžete protivníka ostřelovat z dálky a nebo pokud už se k vám dostane nepříjemně blízko ho překvapte kartou rozkazu jasný terč, ze 4 zelených kostek je jen malá šance že vám nepadne aspoň jedna osmička a 8 zásahů to zabolí.
Jako eso v rukávu je zde i spojování útoků pomocí smrtící koordinace, jen ať se protivník potí, když proti němu budete házet 12 kostkami najedou.
Takovýchto různých kombinací určitě ještě bude přibývat, protože možnosti kapitolu jsou nepřeberné díky velkému počtu různých jednotek.
Dále zde pro urychlený přesun jednotek používáme kartu kapitolský výpad, díky kterého dokážeme dostat jednotky i na druhý konec mapy.
Tak to byl Kapitol, korporace kterou jak už jsem psal můžete ochutnat už v základním balení hry, korporace plná dobrých střelců, rychlých jednotek se schopností létání, ale bohužel také jednotek, které povětšinou nemají moc životů.
Doufám, že jsem vás trochu navnadil a že si některé uvedené strategie vyzkoušíte a doladíte je k dokonalosti a snad se nimi i podělíte z dalšími hráči.
zdroj: http://www.hraj.cz/view.php?cisloclanku=2009030901