Jak sestavit armádu Bauhausu
Autor: Alakai
„Chceš zbraň? Jen si vyber nabízím nejrůznější zboží. Má to mít grády a udělat pořádnou díru do člověka? No neznám nic lepšího než brokovnici M-516 tou prorazíš i ½ coulovej pancíř, jen počítej s tím že to můžou bejt i tvoje ruce co je ve sázce, tyhle potvory docela rády explodují samy“ ...
Nebo snad něco menšího? Co takhle pistolku? Tuhle jsem zrovna našel u jednoho pánbíčkáře – už jí asi nepotřeboval, když tam ležel s prostřelenou hlavou.
MP-22 spolehlivá, tichá, malá tak akorát pod kabát, jen pořádnou díru do chlápka s ní neuděláš, občas se zasekne a munice v ní taky moc není, ale jestli ji chceš je tvoje.
Nebo snad, jo už vím co tohle, AG-17 drtič pancířů to je jiný kafe, tohle je fakt kousek pro borce jako jsi ty, je trochu slabší než kapitolské zbraně, ale zato váha je nesrovnatelně menší a ta kvalita, nevím o jediným případě, kdy by tahle mašina selhala.
Jo hoši z Bauhausu ti vědí jak odvést dobrou práci, taky v tom maj největší praxi. To oni obsadili Džungle Venuše a postavili tam hlavní město Heimburg, místo kde nejčastěji probíhají boje s Černou legii. Hodně rychle se museli naučit využívat zdroje k výrobě kvalitních zbraní a zbrojí a neplýtvat se surovinami, nerostného bohatství totiž není moc, boje jsou na denním pořádku a je škoda každé zbraně kterou vojáci zahodí když se jim zasekne a je k ničemu, nehledě nato že většinou to znamená i smrt vojáka.
A co brnění, taky dobrý, fakt krásný pohled, když se kulky odrážejí od Bauhauského pancíře aniž by to na něm zanechalo výraznějších stop poškození.
Vojenská tradice, poslušnost a oddanost to vše dalo těmhle típkům šanci měřit se v boji s jakýmkoliv protivníkem, ale jejich technologie ta je katapultovala daleko před ostatní.
Ty jejich obrněný Vulkánský skafandry, už jsi je viděl ne, to je něco – 3 palcovej pancíř, 2 rotační kulomety po stranách a určitě ještě další spousta udělátek, fakt třída výrobek.
Bauhaus korporace s bohatou a dlouhou vojenskou tradicí, plná zkušených vojáků s nejlepším vybavením, kterého se jim mohlo dostat, je založena hlavně na silných individuálních jednotkách, které si navzájem neposkytují žádné pomocné efekty až na pár výjimek. Proto zde bude hodně těžké vytvořit nějakou komplexnější armádu jelikož každá jednotka je sama o sobě hodně silná a zaslouží si své místo v tvojí armádě, ale i tak se pokusím nastínit několik strategií, které by mohli hráčům pomoci v rozhodování při tvorbě armády.
Tato strategie se skládá hlavně z jednotek, které dokáží využívat specifické karty rozkazů a navíc mohou využít schopnost opakovaného hodu. Základem strategie jsou 4 jednotky a 3 karty rozkazů, které si dle libosti můžete doplnit.
Jednotky, které v této armádě používáme sice nejsou nejsilnější co nám Bauhaus může nabídnout, ale mají své výhody jež nám určitě dobře poslouží. Obě jednotky mohou využít schopnosti opakovaného hodu což určitě není k zahození a často nám to pomůže i při zahrání karty rozkazu, dále mají výhodu ignorování buď pancíře nebo terénního krytí a obojí se často v této hře využívá takže další pěkná schopnost.
Jak tedy používat tyto jednotky- převážně je to stavěno na boj z dálky, zakopat se a odstřelovat protivníka hezky někde z krytu, pomocí karty odstřelovač váš dostřel bude opravdu vražedný a se schopností průrazný vám ani protivníkovy pancíře nebudou vadit, no a pokud by se předci jen někdo odvážný dostal dost blízko je zde karta jasný terč.
Kapitán řádu medvěda dokáže hezky přiskočit k protivníkově jednotce, kde díky schopnosti maskování se nemusí bát střelby ze stráže a pak si svými 3 kostkami hodí na útok s kartou jasný terč a kdyby to náhodou nevyšlo tak co zopakujeme si jeden hod.
Dragouny zde oceníte hlavně díky jejich schopnosti využit 2 akce i když jim dáte bronzový žeton, protože stříbrných a zlatých žetonů sem asi moc nevejde.
Protivník bude mít rychlé pohyblivé jednotky a obsadí vítězné zóny, pak vy budete muset jít za ním a to se do téhle strategie moc nehodí.
Trochu těžkopádná strategie zaměřena hlavně na schopnosti jedné jednotky. Jako základ zde potřebujete 3 jednotky a 3 karty rozkazů, které jako vždy můžete doplnit dle své libosti.
Tato armáda je stavěná hlavně na vytvoření tlaku, obsazení strategických pozic a pomalé zatlačování protivníka mimo vítězné zóny. Max Steiner díky pancíře a využívání krytí terénem se dostane dost blízko k protivníkovy aby využil svých schopností, navíc když vám poteče do bot je zde karta šlechtické reflexy, která vám umožní vyhnout se zásahu (pozor využívejte ji opravdu obezřetně není obnovitelná). Vražedná Etoiles neboli univerzální zabiják se moc nějakých útoků na její osobu bát nemusí, je třeba jen aby se dostalo dost blízko a pak to bude zkoušet pomocí schopnosti přesná rána. Bezpečností specialista toho by jste měli využívat hlavně na dorážení jednotek a pak opětovné získávání karet rozkazů, pro případ že by se mu snad něco mělo stát je tu Max, který se rád ochotně vrhne do střely aby mu zachránil život díky karty šlechtická oběť (jen pozor aby tyto jednotky byly dostatečně blízko)
Nezapomínejte používat schopnost Maxe, proti shlukům jednotek je to dost účinná zbraň a občas se vám tam může podařit vyřadit z boje i 2 jednotky najednou.
Protivník se nebude moc držet u sebe, pak schopnost Maxe pořádně ani nevyužijete (samozřejmě kromě toho že to zranění udělíte jednotce, která byla cílem útoku)
Jednoduchá strategie, která získá ještě mnohem více, když využijete i hraničářských jednotek z kapitolu. Základem jsou 3 jednotky a 1 kartu rozkazu (v případě že by jste chtěli obohatit o kapitol kartu rozkazu bych vynechal a nehrál ji)
Zde je využití této armády velmi jednoduché. Jde hlavně o to používat speciální schopnosti jednotek, proto je zde i víc prostoru na žetony aby seržanti mohli zrušit již použité žetony a tím se v daném kole aktivovat ještě jednou (pro tuto možnost je ještě potřeba dodat pár karet rozkazů, ale to už musí každý sám podle toho jaké se mu budou hodit)) a klidně pak ještě víckrát a to není zas tak špatné v kombinaci se skupinovým útokem.
Příklad- Seržant 1 bude aktivován (obdrží žeton rozkazu) a zaútočí, k němu se připojí seržant 2 za přidělení bronzového žetonu (viz pravidla kombinovaných útoků), při útoku zahrají kartu rozkazu, dokončí útok a díky svých schopností žetony rozkazu dají na hromádku použitých žetonů, tedy se z nich opět stanou neaktivované jednotky, které můžete zase aktivovat a využít je znovu k útoku.
No a pokud protivník používá jednotky, které si navzájem pomáhají je zde Kapitán venušanských hraničářů, který dokáže přidělit zranění celé protivníkově skupině.
Pokud chcete tuto strategii ještě doladit není nic lepšího než využit i služeb Kapitolu a jeho hraničářů. Přidáním 2 zlatých hraničářů kapitolu, kteří dávají sousedícím hraničářům každý 2 zelené kostky na útok navíc se z Bauhauského Kapitána stane vražedný stroj házející 6 kostkami a schopností rozdat stejné zranění i jednotkám sousedícím s cílovou jednotkou. Ostatní hraničáři, kteří umí zvednout pohyb či mají jiné zajímavé schopnosti jsou jen třešničkou na dortu, kterou tuto strategii dokážete ještě posílit.
Pokud protivník nebude držet jednotky u sebe je Kapitán sám osobě bez využití schopnosti hodně slabá jednotka (2 modré kostky nejsou žádná výhra).
Tato varianta je takovou kombinací různých jednotek a jejich schopností, kde nejdůležitější funkci zastává karta rozkazu nejlepší technika. Jako základ potřebujete 4 jednotky a 1 kartu rozkazu.
Základ pro tuto strategii je mít v armádě nejrůznější schopnosti, které díky kartě nejlepší technika dokáží využít vaše silné jednotky ve svůj prospěch. Karta rozkazu nejlepší technika je sice drahá na její obnovení, ale určitě se do některých větších armád vyplatí.
Co třeba takový Kapitán řádu medvěda se svými kostkami, opakovaným hodem a schopností průrazný když si vypůjčí schopnost explozivní munice z toho může být pěkná zraněná skupinka. Nebo když si Kapitán venušanských hraničářů propůjčí schopnost Rána a donutí protivníka přidělit žetony rozkazu celé skupině jeho vojáků (čímž je pro toto kolo vyřadí z boje), nebo snad když vezme schopnost zdolání a celou skupinku skolí k zemi, protivník je pak těžce bude všechny zvedat ze země. A určitě se tu najde ještě další spousta schopností, které se vyplatí k tomu aby jste si je propůjčili. Takže ač je tato karta nákladná myslím si, že své místo ve strategiích Bauhausu určitě najde.
Z toho co jsem již napsal výše jste určitě pochopili že jde hlavně o strategii útočnou, kdy Bitevní skafandr nám udělá cestu a poslouží jako živý štít pro zlaté jednotky, jež v pravý okamžik vyběhnou z jeho stínu a zaútočí svými speciálními schopnostmi na nic netušícího protivníka.
Protivník vám nejdříve skolí slabší jednotky a vy už nebudete moct využit kopírování jejich schopností což vám dost ochudí strategii.
Frakce Bauhaus je u nás nová k pořádnému hraní ji máme teprve pár měsíců a tak jsme si představili jen několik strategií, které tato úžasná korporace nabízí. Bauhaus je plný samostatných bojovníků se spoustou zvláštních schopností, kde každá jednotka je výjimečná a použitelná. Nenajdete zde snad žádnou jednotku, kterou by nestálo zato zařadit do své armády a proto se zde asi dočkáme největší rozmanitosti ve stylu hraní.
autor: Alakai
Zdroj: http://www.hraj.cz/view.php?cisloclanku=2009032501